25.6.09

:(

25.6.09,Thursday, June 25, 2009
skrg ni aku rasa macam malas nak balik kg... bukannya aku lupa diri...takkan sesekali aku lupa yg aku ni anak kg.... masalahnya aku malas nak balik kg sbb aku muak nak dengar pertanyaan org2 disekelilingku ttg "anak".... kkdg aku terfikir.... kenapa sesetengah manusia ni suka sgt jadi penyibuk.... mgkn kdg2 diaorg ingat itu sebenarnya ambik berat...tapi bagi aku itu menyibuk...bukan amik berat.... tiap kali bila dengar soalan tu..airmata aku terasa nak jer laju meluncur ke pipi..tapi aku tahan jer... tp bila tggl aku ngan hubby jer berdua...aku akan menangis semahu-mahunya di bahu hubby.... aku bersyukur mempunyai suami yg menyayangi dan menerima aku seadanya.... dia selalu tenangkan aku bila aku sedih dengan kata2 org... dia sentiasa ada bila aku nak luahkan perasaan.... dia selalu kata..."Belum ade rezeki" bila org2 disekeliling bertanya.... tapi aku tahu..Allah sentiasa mendengar dan mengabulkan doa hambanya yang bersabar.... moga2 ade rezeki kami jgk satu hari nnt...Amin.....

nota: tetiba plak aku rasa emo......

9 comments:

  1. Nak komen ape ek? tp yan fhm sgt kalo org kate sedey bila kene soal pasal anak ni... tp fikirkan la sendiri...kalo org tu tanya kita dan sempat mengumpat kita tak pe la doakan aja anak2 pompuan maupun cucu pompuan diorg tu yg elok2 je la...org yg rase je yg tau peritnye.
    tp seelok2nya jgn la terlampau sedey pasal nanti mesti stress, jgn tekankan perasaan sgt,lyan kan je komen ngan soal jwb org dgn senyuman.... :)

    ReplyDelete
  2. takmo la sedih2~ mulut org mmg mcmtu..soalan takkan habis punye..
    ni tanye bile nak ade anak,
    nnt dah ade anak tanye bile nak tambah lg plak,
    pastu bile nak dpt menantu plak,
    pastu bile nak dpt cucu plak.
    sampai mati tak habis.

    kalo org tanye ckp je "saje je tanak anak". biar tergamam sket. aku pon dah penah kene.huh!

    ReplyDelete
  3. Uwaaaa saya pun sedih la :( hanya org macam kita jer yang akan paham apa yang kita rasa kan..memang kadang² orang suh sabar..lom ada rezeki tapi itu la hakikat yang susah untuk kiter bersabar.

    Kadang² perasaan mcm ni mmg akal datang..sama macam saya..dulu sy lagi terok sampai nangis² kat both parents alhamdulillah dorang smua paham dah yang plg penting kita masih ada suami untuk menyokong kita.

    Mcam2 rasanya dah di lakukan tapi masih blom ada rezki..dulu mmg susah saya nak terima kenyataan ni tp skrg alhamdulillah ok la skit emosi tu..pssttt awk dah brp lama kawen?? ehh add me kat ym la feri_laut@yahoo.com leh la kiter borak panjang..

    ReplyDelete
  4. sabar..
    tu je ubat yg paling mujarab..
    jgn lupa berdoa..
    jangan risau, setiap org ada rezekinya..
    lambat cepat je..
    jangan berhenti berdoa dan berusaha k..
    insyaAllah, pasti akan tiba saat tu..
    p/s:wat dek je..jgn sampai xnk blik kmpg lak..hehe

    ReplyDelete
  5. azian...
    2 la..hubby pun selalu ckp jgn stess... eyza x fikir sgt pun..tapi kalau org dah start tanya..mula la kita teringat balik...thank's yer atas nasihat tu....

    g....
    2 la pasal g... tok aku la yg paling bising skali..nak2 pakcik aku baru jer dapat baby... tu yg aku malas nak balik tu..kalau balik kena tadah telinga ja dgr semua tu.... thank's... susah2 sgt aku amik aidan jadik anak angkat aku la... bleh? :)

    erlyda...
    a'ah la erlyda..hanya kita jer yg paham kan camne perasaan bila org dok tanya2.. lagi bengang kalau diaorg compare ngan anak diaorg...kkdg kesian gak ngan hubby... kena kutuk ngan kawan2 dia... biasa la lelaki.... nasib baik dia x kisah....
    bulan depan eyza cukup la 2 tahun kawen... k..nnt eyza add..leh kita chit chat lagi..:) thank's.....

    cik_ah82...
    InsyaAllah... eyza akan sentiasa bersabar n berdoa..moga2 ade rezeki utk eyza nnt... x de la sampai x nak balik kg..hi..hi..buat masa skrg je..x nak balik lagi...mgkn awal puasa nnt kut....
    p/s: tahun ni raya kedah ke sarawak? eyza raya penang dulu..pastu baru balik sarawak.... jaga kandungan baik2..jgn lasak2 tau..selamat menjadi ibu....

    ReplyDelete
  6. oit! takmo la amek aidan! nnt aku pulak yg melalak! ahahah!
    jgn stress2,nnt susah nak lekat. kene happy2kan diri selalu! buat mcm baru2 berchenta dulu! hehe!

    ReplyDelete
  7. aper kata hang sponsor aku gi honeymoon..hi..hi... mesti best... :)

    ReplyDelete
  8. A'a betul to moyang taka mau la sedih2
    Insyallah rezeki anak tu akan datang bila sampai masanya nanti..sabar yek

    ReplyDelete
  9. x la..kita dah x sedih dah.. tq.... x per..thaqif kan ade..hi..hi...

    ReplyDelete