19.6.09

::warkah terakhir::

19.6.09,Friday, June 19, 2009


skrg ni aku ngan hubby mmg x pernah miss tgk citer Warkah Terakhir kat astro Citra....saluran 131..... aku melanggan astro citra ni pun semata-mata nak tgk drama ni.... citer dia mmg best..menyentuh perasaan... aku suka cara wan hasliza arahkan drama ni...mmg hebat... citernya mengenai perjuangan anak-anak melayu sarawak untuk memperjuangkan negara Sarawak (pada masa tu "negara").... susah aku nak citerkan betapa hebatnya citer ni... korang tgk n nilai la sendiri..... lakonan BETO KUSYAIRY sbg Rosli Dhoby mmg betul2 meninggalkan kesan... ditambah lagi lakonan hebat pelakon2 seperti Melissa Mauren Rizal... Anita Baharom... Sherry Merlis.... Sazzy Falak... dan ramai lagi.... aku yg x pernah tahu sejarah negeri sarawak ni pun suka tgk citer ni.... bagi aku perjuangan Rosli Dhoby & Morshidi ni mmg tiada tandingan.... bukan calang2 anak muda yg bole berkorban utk negara mcm diaorg..sanggup korbankan pelajaran...masa depan...keluarga dan cinta sejati..... aku malas la nak citer panjang2..kalau nak tgk..kat astro citra tau.... wah...promote astro la plak... tapi kalau x silap aku drama ni cuma ada 8 siri jer... tapi x per..aku rasa nnt astro mesti ulang lagi utk org2 yg terlepas tonton.....



nota: sambil2 aku tonton drama ni dapat la aku tambahkan pengetahuan bahasa melayu sarawak.... nnt balik umah mertua senang..hi..hi.... skrg ni aku faham bahasa melayu sarawak ni...cuma nak cakap balik jer aku x confident... kalau ngan hubby... kkdg kitaorg cakap sarawak kat umah..tapi kalau salah..nnt dia gelakkan aku la.... tu yg aku x confident nak ckp ngan keluarga hubby ni.... kalau salah..nanti semua gelakkan aku... saper yg malu..aku jgk...hi..hi.....

No comments:

Post a Comment