27.7.09

::melangkah ke alam misteri::

27.7.09,Monday, July 27, 2009
sebenarnya aku nak citer satu kejadian misteri yang terjadi kat umah aku....
citernya camni.....
jumaat malam sabtu hari tu ade kejadian pelik kat umah aku.....
masa petang tu ada sekor kumbang ni..tersesat masuk dalam umah aku.... dia berlegar2 kat dalam umah..pastu..dia terlanggar kipas angin..ape lagi..berdebuk la dia jatuh.... aku ngan hubby ni kesian terus letak dia kat luar..kitaorg fikir mesti dia sesat n nak cari jalan keluar.... pastu dia masuk balik...kitaorg pun letak la kat luar balik.... dalam kul 5 tu aku tgk mmg dia dah xde... x per la..aku ingat mgkn dia dah dapat cari kawan yang lain kut..... malamnya tgh syok2 aku layan citer Nur Kasih.... tetiba adik aku suruh aku tgk kat lampu..banyak sgt serangga kecik2.... mula2 aku ingat kelkatu..aku pun buat x tahu jer la.... bila hubby masuk dalam bilik air..dia kata banyak sgt serangga dalam tu...bila aku bukak lampu kat balkoni pun banyak gak yang hurung.... bila tgk dekat2 baru perasan yang serangga tu bukan kelkatu tetapi penyengat.... mula la aku terfikir citer semut banyak2 yang serang kapal terbang tu.... bila hubby cuba nak halau..abis kitaorg kena sengat... nasib baik aku cuma kena sengat sekali jer..tapi hubby la yang kesian..dekat 10 tempat dia kena sengat.... akhirnya..dah x tahan sgt.... hubby bakar lilin.... mgkn sbb kena asap kut..penyengat2 tu macam mabuk terus jatuh.... tapi aper yang buat aku pelik ialah..bila banyak yg jatuh.. makin banyak pulak yg datang.... aku mula la fikir yanag bukan2.... last2 kitaorg tutup semua lampu n masuk tido....
Alhamdulillah.....hari sabtu tu ade sikit jer n malamnya langsung dah xder.... aku x tau la jiran2 aku kena serangan macam tu ke tak.... ahad tu hubby duduk kat depan blok n terus perhati dari mana penyengat2 ni dtg..rupa2nya..jiran yang atas rumah aku tu.... tanam pokok bunga banyak... ade gak penyengat hurung2 bunga dia tu..aku rasa penyengat2 yang serang rumah aku mesti dari situ... tapi naper la dia pilih umah aku.... sakit tau bila kena sengat.. macam kena cucuk jer rasanya....... tapi Alhamdulillah..semalam pun x de aper2 lepas aku sembur Ridsect kat dinding balkoni.... disebabkan serangan diaorg sampai lampu kat balkoni aku meletop..hebat tak hebatnya diaorg buat serangan.....
Walau aper pun .... aku syukur sgt yang datang tu bukan tebuan..kalau tebuan..alamatnya masuk hospital la aku ngan hubby..... :)

misteri ker? hi..hi.....

5 comments:

  1. kalo serangga yg x menggigit tu x per la jugak, kena yg menyengat, haru biru dibuatnyerrr....

    ReplyDelete
  2. tu la...mmg haru biru kitaorg kat rumah malam tu... abis sakit2 badan kena sengat.....

    ReplyDelete
  3. hi eyza..dropping by your space :-)
    take care

    ReplyDelete
  4. hai kak nosa... thank's.........

    ReplyDelete
  5. 2 la kau jgn lama duduk kt dlm gua.

    ReplyDelete