28.8.09

::hujan oh hujan::

28.8.09,Friday, August 28, 2009
semalam aku ngan adik aku berkobar-kobar la nak singgah bazar ramadan kat Tasik Tambahan... elok2 aku parking jer hujan dah renyai-renyai... aku ingatkan mungkin xkan lebat la.. so..aku ngan adik aku terus la jalan... tetiba separuh jalan terus jer lebat.. dah la aku parking jauh..nak tak nak redah jer la... dengan angin yg kuat.. nasib baik payung kitaorg x terbang... semua kat situ dah menjerit-jerit pegang payung besar gerai masing2... aku ngan adik aku dah basah lencun..walaupun ade payung tapi still basah gak... at last..kitaorg cuma beli air, ikan bakar n murtabak... balik umah buat masak lemak ikan kering ngan nenas n rebus telur masin jer... simple sgt menu berbuka semalam... tapi aku x puas hati betul ngan murtabak yang aku beli tu.. dah la x sedap...masin... n aku rasa macam murtabak yg semalam punya x abis n dia panaskan ajer... geram tul..kalaupun nak dapat untung..jangan la sampai jual benda yg x abis... at last..aku buang jer sbb memang x bole nak makan.....

pagi ni plak hujan lebat tul.. rasa cam malas jer nak pg keje... tapi mengenagkan cuti aku yg dah x banyak tu.. kena la aku keja... kabus kat umah aku tebal tul..sampai kena buka lampu keta..kalau x takut keta belakang x perasan aku ade kat depan... nasib baik la cepat gak aku sampai opis hari ni...

tapi walau apapun hujan merupakan rahmat... kalau x de hujan mungkin jerebu makin teruk... aku bersyukur jugak sbb kalau hujan x payah la aku cuci keta..hi..hi....

2 comments:

  1. Salam

    saya pun kena beberapa kali. Kalau makanan tak habis, panaskan dan makan sendiri itu lain cerita. tetapi utk dijual mmg tak patut.

    Tapi bagi kita yang terkena, mungkin makanan bukan rezeki kita.

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..kena la anggap xde rezeki kan...

    ReplyDelete