7.8.09

::tendang-menendang::

7.8.09,Friday, August 07, 2009
sebenarnya citer dah jadi 3,4 hari lepas..tapi hari ni baru aku sempat nak post kat sini....
selasa hari tu masa aku balik jer dr opis...naik jer umah....aku pun pasang la kipas angin kat ruang tamu tu cam biasa..tgk2 tak gerak..hai..naper plak ni..nak kata rosak takkan la kut...kalau x de elektrik mustahil gak sbb aku dgr radio dr umah org sebelah....
aku pun buat2 berani..gi la check fius elektrik tu..rupanya suis tu dah tendang ke bawah... tolak naik atas..ada la elektrik jap..pastu dia tendang lagi... tolak la lagi... pastu ok la..aku ingatkan ok terus la kan....
dalam kul 2 pagi tu aku terjaga sbb rasa panas..rupanya umah aku dah gelap gelita...bila aku tolak lagi suis tu dia tendang balik ke bawah..sudahnya aku ngan adik aku tido dalam gelap...
esoknya call hubby bgtau citer tu....
hubby minta kawan dia dtg check malamnya... bila check2 tu..rupanya suis tv tu yg problem..dah tukar semua dia pun balik la...ok la sekejap.... esoknya bila aku mesin baju dia tendang lagi...alamak..apahal lak ni... bila tolak naik atas pun dah x bole... nak tak nak kena la paggil budak tu dtg lagi...pakai lilin la kitaorg sementara nak tunggu budak tu dtg...bila dia dtg n check..katanya suis mesin basuh tu yg rosak..so..mesin basuh tu x bole diguna..kena la aku basuh baju pakai cara tradisional balik..hi..hi...
Alhamdulillah.. semalam fius elektrik tu dah x tendang2 lagi...mudah2an la sampai bila2..risau gak aku..bila tggl sorang2 pastu bergelap lak satu rumah..ha...takmo-takmo......

p/s:abg..cepat la balik......

No comments:

Post a Comment