1.12.09

::hari raya Aidiladha::

1.12.09,Tuesday, December 01, 2009
Pagi2 lagi aku dah bangun mandi n bersiap.... mujur la masjid cuma depan umah MIL..kalau org dah nak start sembahyang baru pg pun x aper..... pas sembahyang..... siap2kan hidangan...oh ya...kat sini lain sikit diaorg sambut raya...
pas sembahyang raya....tiap2 rumah akan hantar satu talam lauk n satu talam air serta pencuci mulut ke masjid.... pastu diaorg akan makan beramai-ramai... tujuan dia utk eratkan hubungan sesama org kampung.... best jgk.... tapi raya haji x meriah sgt kat sini..raya puasa mmg meriah...... raya haji x de amalan berziarah dari rumah ke rumah.....
jadi..aku cuma duduk kat rumah jer hari raya tu.....malamnya...kitaorg pg melawat atuk hubby yg sakit... kesian atuk....dia dah macam nyanyuk.... org lain semua dia x kenal..tapi dia kenal hubby n aku...dia sebut nama aku.....bila dia pegang tangan hubby..terus dia nangis...aku ngan hubby lagi la sedih...sbb kalau dia sihat..dia rajin ajak kitaorg makan sedap2 kat umah dia...beli macam2 utk kitaorg bawak balik kl....... hubby mmg rapat ngan atuk sbb masa kecik hubby pernah tggl sekejap dgn dia..... masa kitaorg kat kl...MIL bgtau yg atuk x bole jalan...tapi bila dia tahu kitaorg balik sana.... dia bole jalan dtg umah MIL...tu yg buat aku ngan hubby sedih sgt... dia nak dtg umah kitaorg kat kl... tapi dr nasihatkan dia jgn jalan jauh sbb masalah kesihatan... kesian atuk....

sambung.....

No comments:

Post a Comment