16.1.10

::Hari Tanpa Beg Plastik::

16.1.10,Saturday, January 16, 2010
Sabtu minggu lepas aku pg tesco ngan hubby...
kitaorg nak beli barang dapur... macam biasa aku ngan hubby akan amik banyak barang....
ikan, sayur, daging n benda2 lain lagi...dekat separuh penuh la troli.....
bila kitaorg nak bayar tu... cashier tu bgtau yg hari sabtu x disediakan plastik....
budak tesco tu ckp ini arahan kerajaan negeri selangor.... semua kedai kat selangor x sediakan plastik hari ni.....

alamak...dah la kitaorg beli banyak ikan..macam mana nak bawak naik atas rumah ni....
pastu cashier tu suruh beli beg 'green' tesco.. seringgit satu.... nak tak nak....kena la jgk beli beg tu...
kalau x, mcm mana aku nak bawak naik barang2...... ada sesetengah customer tu beli sampai 10 beg..ye la, kalau dah beli barang penuh satu troli....nak buat mcm mana.....pastu aku ngan hubby pg la kedai runcit biasa...pun sama...x der plastik..kalau nak jgk....diaorg jual sehelai 20 sen..terpaksa la beli lagi....dah macam shopping kat IKEA pulak....

utk semua bloggers yg nak gi shopping kat selangor hari sabtu ni...sila la bawa beg sendiri yer.... kalau x...duit abis beli plastik jer... syg duit o....

2 comments:

  1. aku dah kene hari ni, nasib baik beli pampers dgn susu je. heheh. ;p

    ReplyDelete
  2. tu la pasal.. ada ka depa war2kan? atau aku yg tak tau? lain kali mmg kena letak plastik banyak2 dlm keta...

    ReplyDelete