20.2.10

::berita sedih utk kami sekeluarga::

20.2.10,Saturday, February 20, 2010
dalam entry lepas aku ade citer yang lepas balik dr langkawi kitaorg bergegas balik SP kan? sebenarnya kitaorg singgah Hospital Sultan Abdul Halim sbb bapa saudara aku x-cident... bapa saudara aku ni anak tok muda...kiranya mak aku ngan dia kongsi ayah cuma mak lain...tapi dia dr kecik mmg rapat dgn family mak aku.... sampaikan dia lebih banyak tggl kat umah tok aku dr umah mak dia....
masa kitaorg sampai tu dia ada kat ICU....KOMA..... mmg sedih sgt tgk keadaan dia time tu.... tok aku bgtau yg hati dia terbelah 4, limpa dia pecah, jantung pun rosak dan kepala dia pun ada darah beku.... Dr. baru je buat pembedahan utk cantumkan hati dia yang terbelah tu..... semua sedara mara berkumpul kat hospital sbb nak bg kekuatan kat dia... sampaikan dr pun ckp dia kuat sbb ramai org bg sokongan....kitaorg x sampai hati nak tgk dia macam tu sbb dia sorang yang periang.....
apa yang membuatkan kitaorg marah sgt sbb kemalangan tu berpunca dr 2 org budak yang naik motor jgk.... diaorg ingatkan ada road block kat depan...padahal ada x-cident....dgn tiba2 jer diaorg buat u-turn... bapa sedara aku ni dr jalan lurus..naik motor gak.... x sempat nak mengelak sbb dah dekat sgt..... budak berdua tu jatuh kat situ tapi bapa sedara aku tercampak kat tiang elektrik pastu kepala dia terjatuh atas batu..... kami semua mmg xkan maafkan 2 org budak tu...... malam rabu tu bapa sedara aku dah hembuskan nafas terakhir dia..... mgkn dia dah puas sbb semua sedara dari jauh dan dekat dtg tgk dia.... dr. pun ckp kalau dia hidup pun akan cacat seumur hidup..... aku sampai hari ni masih terbayang-bayang muka dia yang suka tersenyum tu.... pak jang aku dah ambik lawyer utk saman budak2 tu sbb diaorg dah menyebabkan kematian......
yang paling sedih sekali ialah bakal tunang dia.....bapa sedara aku ni baru umur 21.... bulan 4 ni sepatutnya dia bertunang dan bulan 5 kawin...tapi dah x ada jodoh........
tok aku cakap yang beberapa hari sebelum tu dia dah tunjukkan tanda2.... tapi diaorg x de la fikir apa2....seminggu sebelum x-cident..... dia ada tanya dgn mak dia, ada masuk tak khairat kematian... mak dia kata x der.... dia suruh mak dia masuk sbb takut nanti x de duit nak uruskan kematian anak2...... 2 hari sebelum x-cident dia balik umah mak dia....dia pandang sekeliling rumah mcm akan pg jauh jer...pastu dia singgah rumah bakal tunang dia.... dia suruh ambik gambar mereka berdua banyak2 utk buat kenangan... apa yg peliknya..sbb sebelum ni dia x pernah nak kalau bakal tunang dia ajak bergambar berdua sbb dia kata selagi belum kawin dia x nak tangkap gambar berdua....... dan yg paling aku sedih sbb sehari sebelum tu.... dia bawak anak paktih aku naik motor...bersiar-siar kat taman perumahan tu...mmg sebelum ni pun tiap2 petang dia bawak atiqah tu naik motor...tapi ptg tu dia suruh atiqah tu peluk dia dari depan...dia suruh peluk kuat-kuat..... macam tu pelukan terakhir atiqah utk dia..... masa petang selepas kebumikan arwah.... atiqah menangis-nangis cari arwah.... semua yang dgr tu turut menangis sekali.... macam mana nak terangkan pada budak berumur 2 tahun yang pak tam dia dah x der... semua jadi sebak..... Tokngah aku cakap yg sebelum dapat berita yang arwah x de...dia bermimpi yg arwah tok wan aku balik umah... dia kata nak balik kejap ajer... nak ambil 'sesuatu'...rupa2nya dia nak ambik anak kesayangan dia..........

Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas rohnya..... Semoga Arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...... Al-Fatihah....Amin......

p/s: sehari sebelum dapat berita yg arwah dah x der....adik aku achik kena langgar lari... nasib baik x luka teruk...tapi dia x sempat nak amik no. plat keta tu...nasib baik la ada org tolong dia..kalau x... tak tau la..... pesanan utk orang yang langgar tu....ko jgn ingat ko akan selamat...kalau ko x dapat balasan sekarang pun.... di Akhirat nnt ko akan dapat....apa perasaan ko kalau anak ko yg kena langgar?????

4 comments:

  1. salam

    sebak saya membacanya. Orang yang baik.. kehilangannya memang amat terasa. Allah lebih sayang dia. Macam mana kita? mari kita memperkemaskan amalan agar hidup dan mati nanti tidak sia-sia. alfatihah

    ReplyDelete
  2. aku penah tgk tak gambar arwah? al-fatihah~

    ReplyDelete
  3. Salam Takziah utk keluarga Eyza.. yer..

    ReplyDelete
  4. irtiyah....

    selalunya mmg macam tu kan.... org yg baik mesti pg dulu.... mak eyza pun cakap...arwah mmg dah tahu kat mana tempat dia...kita yg hidup ni tak tahu lagi macam mana kita nanti......

    g....
    aku rasa x pernah.... sbb gambar dia kat aku x dak..... thank's....

    Kak rinna....
    Trima Kasih yer....

    ReplyDelete