12.3.10

::seminar kanser payudara & kehilangan teman sekerja::

12.3.10,Friday, March 12, 2010
hari ni aku ada seminar tentang kanser payudara..... kul 8 kitaorg dah start kat auditorium opis aku..... dalam kul 9 lebih tu aku dapat berita yang membe kitaorg x-cident.... mula2 ingat cedera biasa saja..... bila kakak kat opis aku bgtau yg peluang dia hidup cuma 50-50 jer.... terus aku tersentak... bila break utk minum pagi tu kitaorg semua bergegas pg Emergency department.... tgk dah ramai sgt membe2 hospital berkumpul kat situ..... rupanya dr tgh buat cpr kat dia.. nak cuba selamatkan ..... membe aku cakap yg peluang dia utk hidup cuma 5% jer.... terus aku menangis... tetiba aku teringatkan arwah bapa sedara aku yang baru jer meninggal...... sedaya upaya semua dr2 pakar kat situ cuba selamatkan dia.... aku sambil baca yasin sambil menangis...... akhirnya, dalam pukul 10.30, dr cabut semua wayar..... membe aku x dapat diselamatkan........ ramai yang menangis..... bila isteri dia sampai lagi la semua org jadi sedih...... anak2 dia masih kecil lagi.......arwah x-cident masa nak ftg kerja.. dah dekat sgt nak sampai opis.... x-cident kat traffic light... arwah naik motor... dia kena langgar dgn kereta... nasib baik la masa tu ada sorang membe hospital lalu..dia yg talifon ambulan... tapi masa tu dia x kenal... sbb muka arwah dah penuh darah......
kesian arwah... luaran dia ok, tapi dalaman dia semua dah hancur.....darah keluar membuak-buak dari hidung arwah...... bila diaorg tolak mayat ke forensik..... aku sambung balik pg kursus... tapi fikiran aku dah x fokus pada kursus.... airmata x henti2 mengalir.... teringat-ingat dia sebab aku baru jer jumpa dia 2 hari yang lalu..... dia cakap ni la kali terakhir dia akan buat pinjaman bank rakyat...ingatkan dia bergurau.... kitaorg x ambik kisah la apa yang dia kata...... petangnya, kitaorg ramai2 berkumpul kat forensik.... nak tgk jenazah buat kali terakhir.... membe2 hospital ramai sgt yang sembahyangkan jenazah arwah..... semua macam x sangka sgt.... tapi aku tgk isteri dia cukup tabah terima semua ni dgn redha..... lepas jenazah dah dibawa balik oleh keluarga dia baru aku sambung gi kursus balik.....
Semoga Roh Arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman dan soleh.... Amin.....

3 comments:

  1. al-fatihah...
    sape arwah? aku tak kenal ey? hang tak penah cite ey?

    ReplyDelete
  2. Salam

    simpati pada kehilangan itu..
    sesungguhnya kita juga akan menyusul.. dan makin hampir. Marilah sama2 kita bersedia.

    ReplyDelete
  3. jie....
    aku pun x ingat aku pernah crita ka dak.... jawatan dia jurupulih kat situ.... kami semua kenai dia masa sama2 keja kat kl lagi.... tu yg terasa sgt tu.....

    irtiyah.....
    thank's.... dia dah pun selamat disemadikan..kita ni x tahu lagi cara kematian kita macam mana.... berkat dia meninggal hari jumaat.....

    ReplyDelete