17.3.11

::rasa nak lempang laju2::

17.3.11,Thursday, March 17, 2011
ade org tanya...
awak dah ada anak?
aku jawab:lom rezeki lagi.....
orang tanya:dah berapa lama kawin?
aku jawab: dah dekat 4 tahun....
orang tanya: x pergi beubat ker?
aku jawab: dah check, dr kata kitaorg dua2 ok.. cuma blom rezeki.....
orang tanya: kalau dua-dua ok, naper x der anak gak?
aku jawab: mungkin Allah ade rancangan yg lebih baik untuk saya... InsyaAllah, rezeki saya akan sampai gak nnt.....
orang tanya: ke awak ngan suami awak x pandai buat anak?
PANG!!!! rasa cam nak lempang laju2 jer.... last2 aku angkat kaki n blah dr situ.... padan muka.....

eyza

10 comments:

  1. cakap kat orang tu...cer tanya tuhan...DIA yang lebih mengetahui. waktu bila perlu bagi baby kat kita.setiap kejadian pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete
  2. sabar jer la eyza..kdg2 soalan diorg tu menyakitkan hati kita jer yang memang dah sedia sakit ni...

    ReplyDelete
  3. ish...sabo je la kan ngan org yg tanya tu, dia tak rasa apa yg kita rasa...insyaallah doa dan usaha banyak2 tanpa henti, berhasil jugak 1 hr nanti.

    ReplyDelete
  4. yeahh sama la kiter pun..rasa sedih kan :(

    ReplyDelete
  5. Salam

    Nak tanya..rasa2 soalan macam tu adakah datang dari hati yang bersih? saya faham soalan macam tu datang dari hati yang ada niat yang negatif.

    Orang sekeliling pun kadang2 tak logik bila pujuk kita... kata diorang tak maksud yg tak baik... diorang prihatin tu..

    bikin hati makin panaaas

    Tapi Nabi ajar kita suh sabar. Alangkah indah andai dapat mencontohi nabi.
    Tapi apa yg awak buat sungguh terbaik. Jawab dengan sopan dan diam bila dah melampau macam tu. Tinggalkan tempat tu adalah protes paling jelas. Kalau dia gembira dengan apa dia buat pada awak... Biar Allah yg membalasnya.

    Hug~

    ReplyDelete
  6. Eka...
    eyza dah malas nak cakap aper2...
    drpd eyza terkurang ajar ngan 'dia'... baik eyza blah jer....

    umie... tu la.. eyza sabar jer... kalau x..... mmg hanya kita yg alami jer yg faham perasaan tu.... biarlah... mana la tau lepas ni ade yg dalam keturunan dia yg senasib ngan kita... baru la dia tahu mcmmana rasanya....

    ReplyDelete
  7. azian... ye... eyza nak jadikan awak sebagai contoh... berkat sabar, akhirnya membuahkan hasil.... :)

    ReplyDelete
  8. erlyda... hanya kita jer yg faham perasan sesama kita kan..... InsyaAllah... ada rezeki kita nnt.. Amin....

    Irtiyah... W'salam....x per la... moga Allah ampunkan segala dosa2 dia... Amin ......

    ReplyDelete
  9. salam perkenalan eyza...nak lempang laju2 erk...biasalah manusia x kan hbes berckp..betul kata irtiyah tu...adakah soalan2 mereka dtg dr hati yang bersih?kita sama2 berdoa agar kita dikurniakan zuriat...amin...

    ReplyDelete
  10. chinta.. salam perkenalan..... ye la.. sama2 la kita berdoa... kkdg malas nak layan 'golongan' yg sebegitu.....

    ReplyDelete