19.4.11

::Entri lepas geram::

19.4.11,Tuesday, April 19, 2011
Pernah tak ade orang tanya....

macam mana ko tau ko ngan husband ok?
x der masalah untuk dapat anak?
Kalau ok... naper x dapat anak lagi yer?
macam kat  entry ni
Kalau korang ditanya camtu, sentap x? Aku of coz la sentap.....
nak jer aku cakap, ko apehal? cam x puas hati jer...
Woi! Ko ingat buat anak mcm buat kuih ke?
Hari ni buat hari ni jadi....
x paham la ngan manusia2 yang macam ni...
x yah la nak cakap macam tu..
sekarang ni Allah balas cash jer..
mana tau bila ko kawin nnt @ anak cucu ko kawin, langsung MANDUL...
baru padan muka...

Astafirullahalazim... Istigfar banyak2...

makin ramai org yang suka menyibuk sekarang ni..
dah x ade kerja kut...
kalau kita x der anak, 'mereka' ke yang sakit?
x faham aku...
rasanya, sikit pun kita x sentuh badan 'mereka'...
sepatutnya 'mereka2' ni bagi sokongan...
bukan hinaan....
Moga Allah bukakan pintu hati mereka untuk bertaubat....
dan untuk kita yang sedang TTC..
banyak2lah bersabar...
takkan la setiap keputusan rawatan kita perlu tunjuk bukti..
Moga rezeki untuk kita akan sampai juga satu hari nanti.. Amin...


eyza

16 comments:

  1. kalu umie pun akan sentap dengar gitu..

    ReplyDelete
  2. sabar..sabar..sabar..
    itu yg menjadi benteng diri sekarang

    ReplyDelete
  3. biasa la mulut manusia kan?? sabar k.. insyallah mesti ada rezeki buat kita satu hari nanti :-)

    ReplyDelete
  4. sib baik la eka tak dihantui sgt soalan camni...takde sgt maksudnya...ada tp tak kerap la org tanya.sbb geng2 eka ramai yg blom kawen.kalu derang tnya tau la eka nak fire balik.ehehhe

    ReplyDelete
  5. as salam eyza..wah..marah nampak sabar sabar erk...jangan dilayan orang seperti itu..biar Tuhan je yang balas kritikan diaorang tu..

    ReplyDelete
  6. sabar je lah..itu je yg kita mampu eyza.. nak wat cena..derang tu hidupnya da sempurna sbb tu 'sakit' je tgk kita ni.. entah la.. tak bersyukur lagi dgn idup derang ke apa tah.

    ReplyDelete
  7. umie...
    Ya.. harus sentap kan....

    ReplyDelete
  8. Puan su SU...
    InsyaAllah... hanya sabar je yang jadi benteng eyza skrg....

    ReplyDelete
  9. Yatt...
    InsyaAllah.. rezeki kita akan sampai juga nanti.. Amin...

    ReplyDelete
  10. Eka..
    kalau kena macam tu.. fire jer.. hi..hi..hi...

    ReplyDelete
  11. chinta..
    w'salam... a'ah.. biarlah Allah saja yang membalasnya.... Allah Maha Adil....

    ReplyDelete
  12. Puanstoberi....
    kekda.. tu la pasal... ape la yang diaorg dengki ngan kita ni.. padahal, hidup diaorg lagi 'lebih' dari kita... itu pun still x puas hati..

    ReplyDelete
  13. Yang cakap tu belum kawen lagi ke? sama la macam kes saya, macam la diorang2 tu bagus sangat..kadang2 terlepas juga la 'mendoakan' biar diorang tu mandul je

    ReplyDelete
  14. Lina Rahim...
    a'ah.. kkdg rasa cam nak doakan camtu jer... baru diaorg rasa apa yang kita rasa kan... bukan kita minta mcm ni.... dah ketentuan Allah.... x paham ngan manusia2 ni...

    ReplyDelete
  15. Dulu ada spupu sy slalu tnya soalan nak mkn pnampar mcm tu. Tp smpai skrg dia pun blom pregnant lg. Kalo sy jahat, dah lama sy buat camtu plak kat dia. Tp tu lah..org slalu ckp mcm2 kat kite, tp smpai msa kita nak balas balik, msti x smpai hati, sbb org mcm kite sume ni mmg Allah ciptakan sbg org yg baik2 agknya..hehe.
    InsyaAllah Eyza..

    ReplyDelete
  16. Mommy Agharr...
    sekarang ni tiap2 perbuatan yang kita buat, akan dibalas CASH oleh Allah.... sekarang baru dia tau mcm mana perasaan bila orang tanya soalan camtu, kan..

    ReplyDelete