8.4.11

::Jalan-jalan::

8.4.11,Friday, April 08, 2011
Pagi tadi puspanita ada buat pertandingan memasak makanan untuk kanak-kanak...
aku x masuk... ye la.. aku bukannya arif sgt ttg makanan kanak-kanak...
takut terkeluar dari tema pulak...
jalan terbaik... tak payah gatai-gatai nak masuk.....

disebabkan keja pun kurang dan bos pun takdak, aku pun jalan2 la kat blog orang lain (Habisla, kalau bos aku baca... :) )
dan kebanyakan blog yang aku masuk, semuanya senasib ngan aku....
TTC...
Rupanya ramai sgt yang senasib ngan aku....
kkdg aku rasa down sgt bila fikir tentang anak...
aku fikir hanya aku jer yang diuji (padahal tahu ramai yang senasib)..
tapi still x dapat terima...
tapi, hari ni...
masa aku jalan2 dari satu blog ke satu blog....
rupanya ada ramai yang ujiannya lagi hebat dari aku...
ada yang ade cyst, fibroid, endremetreosis dan ada yang hanya tinggal satu jer rahim...
ada juga yang suami ada perempuan lain bila isteri x dpt bagi zuriat.... ada yang suami langsung x bagi sokongan bila isteri ajak buat rawatan.....

Tetiba,aku baru tersedar...
aku harus bersyukur tak kena semua tu...
hubby aku bg sokongan setiap apa yang aku buat...
dialah yang sentiasa bg perangsang bila aku rasa frust sgt dgn cakap2 orang...
dialah juga yang pinjamkan bahu untuk aku menangis bila ade yang mencerca...
Aku x bole cepat berputus asa...


"Apabila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu, Apabila Dia lambat makbulkan doamu, Dia ingin mengujimu, Apabila Dia tidak makbulkan doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada Allah"



P/S:Semoga kita-kita semua yang sedang diuji oleh Allah...
akan sabar dan tabah menghadapi segala kemungkinan....
InsyaAllah... suatu hari nanti kita akan mendapat juga permata yang ditunggu-tunggu..... Amin....


eyza

4 comments:

  1. ameeenn]

    insyaAllah ade rezeki kita nnt yea..sama2 berdoa :)

    ReplyDelete
  2. Yummy Mummy..
    Amin... mudah2an....

    ReplyDelete
  3. Salam kenal dari Umaira
    Saya dah follow blog kamu...
    Jmpt la ke blog TTC saya..
    PAsni kita leh tukar2 info, tips, effort...
    Semoga ujian yg menduga kita akan berakhir jua dgn usaha yg dilakukan. Doa2...dan kuatkan semangat.AMIN

    ReplyDelete
  4. Salam kenal Umaira...
    Thank's.. jap lagi saya follow blog awak pulak...
    InsyaAllah.. semoga segala ujian ni akan lebih membuat kita bersabar.... Amin...

    ReplyDelete