5.5.11

::Soalan yang tak dapat aku elak::

5.5.11,Thursday, May 05, 2011



Baru2 ni balik kampung....
Tok aku ada kat rumah...
Biasa la kalau tok aku ada...
Soalan yang tak dapat aku nak elak mesti keluar punya....


Tok:Bila nak bagi cicit kat Tok? pak teh hang yang sama tahun kawin ngan hang pun dah ada anak dua.Tu pakcik hang ada sorang.. makcik hang pun gemuk gak... bole ja dia mengandung....

Aku:takpa la tok.. nak buat macam mana.. mungkin bukan rezeki along lagi kut... mana tau.. sekali dapat kembaq (sambil tersnyum kelat)....


Asal aku balik kg n jumpa tok aku mesti tu ja la soalan yang aku selalu kena..
sampai aku naik fobia nak balik kalau tau tok aku ada :)...
tapi nak buat macammana..
walau apapun aku x bole selama-lamanya mengelak..
Tadah telinga sambil tersenyum kelat jer la....


Sampai bila la aku nak kena dengar soalan ni? :(


Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

8 comments:

  1. sabarlah dear.. zana faham perasaan awk.. hanya kita yg alami situasi ni akan faham perasaan tu.. perasaan sedih yg susah utk digambarkan kan..

    sabarlah yer..

    ReplyDelete
  2. hi. salam kenal. hmmm biasalar tu.. org akan tetap bertanya bila nak ada anak selagi kita belom preggie. kita senyum je bila menjawap tapi jauh disudut hati memang sedih kan.. hanya org yg lalui je tau apa rasanya. semoga kita sama-sama cepat dpt baby.. Aminnn :)

    ReplyDelete
  3. aku bile tak tahan ngan soalan ni... aku jawab "Boleh tak jgn tanye soalan yg aku tak tahu jawapannye..."
    n mungkin sbb aku ni agak kurang ajar... bile org tanye aku soalan tuh... aku terus blah tanpa cakap pape...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. pernah jawab pada saudara hubby..(dia ni laser sikit) - "saya mandul la.." sambil buat senyum cute dan cumel.. hahaha.. seronok gak melawak kasar sikit... bulat mata dia tenung saya.. haha.. :D suka salam duka..

    ReplyDelete
  6. hikari: wah... nampaknye awak lagi ganaz dr saya... kikikiki...

    ReplyDelete
  7. hai dear,salam kenal& thx follow me :)
    yup,situasi sm yg aku hadapi.dulu time keja asyik soalan ni je yg kena tanya.skt ati sgt.tp tahankan je.smpai rmh confirm nangis.& skrg aku hppy sgt sbb x d smbung kontrak keja.aku x kesah.asal x dgr p'tanyaan2 dorg smua lg ^__^
    semoga 1 hari kita d kurniakan anugerah t'indah itu :)

    ReplyDelete
  8. salam...situasi yg sama saya lalui gak..dah x de jwpan dah.hanya leh senyum jer...sabar la kita sume...semoga kita akan memperolehi per yg di hajati..insyaallah

    ReplyDelete