23.6.11

::Kek Lapis Sarawak::

23.6.11,Thursday, June 23, 2011


Semalam akak opis aku balik dari Sarawak....
pastu dia ade bawak kek lapis...
lama gak aku tak makan kek lapis ni...
Selalunya..
kalau raya kat Sarawak....
malam raya, aku,kakak ipar ngan adik ipar aku dah sibuk2 buat kek lapis ni..
sampai 2 periuk pengukus..
aku lebih sukakan kek lapis yang kukus sebab dia lebih moist..
kebanyakan kek lapis yang dijual dibakar..
agak kurang sikit moistnya....(pendapat aku ler, lain orang lain citarasanya)

aku bawak kek yang akak tu bagi balik umah..
kemain happy lagi hubby...
aku sempat makan 2 potong jer..
yang lain, semuanya dihabiskan oleh Hubby....
tu mesti penangan rindu kampung halaman tu..
lagipun tahun ni kitaorg raya kampung aku...
takde la acara buat kek lapis beramai-ramai...

Tak ape abg, tahun depan kita raya Sarawak.. abg bole makan kek lapis puas2 ye...

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

1 comment: