29.10.11

Belajar Bahasa Arab

29.10.11,Saturday, October 29, 2011
Dah 2 minggu kat opis aku ada buat kelas Bahasa Arab... Minggu ni, Aku pun dengan semangat kobar-kobar pergi join kelas tu.... Padahal B.I pun tunggang langgang, tapi ada hati nak belajar bahasa Arab... :)
Geng-geng aku sampai lambat kat kelas... apalagi, memang tempat depan je la yang kosong... Pastu, aku pulak yang kena duduk betul-betul depan Ustazah..
Mula-mula ok jer.. sekali Ustazah tu cakap Arab dengan aku...terkebil-kebil dibuatnya.... maunya tak, Ustazah tu tak tau cakap Melayu... Cakap B.I pun x berapa pandai... dia bantai cakap arab ngan kitaorg.... satu hapa pun aku tak faham.... Nasib baik membe aku sorang tu pernah belajar kat Sekolah agama.. dia tau jugaklah sikit2 bahasa arab... aku asyik mintak dia je yang translatekan untuk aku....
macam best jer dengar Ustazah tu cakap... kitaorg siap dapat homework..Ustaza ada bagi nota..kena hafal..minggu depan kena baca depan kelas....Tak tau la ingat ke tak...
Balik dari kelas,ada jualan buku untuk amal kat lobi.... kitaorg pun pergi la cuci mata.. ternampakla buku arab tahun 1 sampai tahun 6.. memandangkan kami semua budak baru belajar... kami nak la beli buku tahun 1.... tapi, tinggal satu jer... last-last kami decide... sorang beli, yang lain fotostat ajer... :)



No comments:

Post a Comment