10.11.11

::Aidiladha aku::

10.11.11,Thursday, November 10, 2011
Bila cuti raya, blog aku pun mesti cuti sekali.. ;)
Aku balik kg hari Sabtu... gerak kul 12 lebih, kul 7 lebih baru sampai... Jalan jammed... pastu, hujan lebat pulak kat sesetengah kawasan... sampaikan tak berapa nampak jalan...

Kalau ikutkan perancangan, bila kitaorg sampai jer, terus gerak balik Kedah (umah tok aku)... tapi, sebab kami sampai lewat... mak aku ajak balik pagi raya aje...

Esoknya, lepas subuh...kitaorang semua bermaaf-maafan... pastu, bergambar-gambaran... baru la gerak balik Kedah sebab rancang nak solat raya kat sana.... Nasib baik sempat... Kitaorang sampai ngam2 dah nak start solat... Pastu, ziarah kubur tok wan aku, baru gerak ke umah tok...

Takde baju baru..recycle baju raya posa sebab baju raya haji aku tak siap...
Balik Kedah sebab mak ngan adik aku angah ade buat kenduri sikit kat umah tok.... kenduri sempena korban dan merangkap kenduri arwah untuk tok wan aku...

tengah memerah keringat melapah kepala lembu untuk keluarkan otak...
Kebetulan pulak, besday mak tam dan pak dak (kembar tak seiras) jatuh pada hari raya haji tu... sepupu aku belikan kek untuk depa....

Kek untuk Besday Men & Besday Women.....
ni la kembarnya.. tak macam kembar kan? tak seiras langsung.....
Tukang masak yang diimport khas dari KL.. :)
Alhamdulilah.. kenduri berjalan dengan lancar... Malamnya pulak, ada acara main bunga api...

sebahagian bunga api...

Adik2 aku tengah layan main bunga api...

Ayah aku pun layan main bunga api....
Dalam kul 11 Malam baru la kami satu keluarga gerak balik Penang.. Badan pun dah letih.. esoknya ada hal lain yang perlu diselesaikan.. next entry aku citer yer....

No comments:

Post a Comment