22.11.11

::Kalau dah tak sayang anak, bak sini bagi kat aku!::

22.11.11,Tuesday, November 22, 2011
Aku bengang betui pagi tadi... pasai apa? pasai orang2 yang ada anak tapi tak tau nak hargai anak...
Ceritanya macam ni..pagi tadi, masa aku balik dari beli sarapan... aku nampak ada sebuah keta parking kat tepi jalan... depan kedai buah... tingkap memang bukak seluas-luasnya.... tetiba, dari satu tingkap tu, ada budak keluaqkan kepala.. main-main kat situ... masa aku lalu kat tepi tu, aku pun jenguk la dalam keta... Ya Allah..geramnya aku, bole pulak dalam tu ada dua budak kecik... langsung tak dak orang dewasa.... dengan pintu sebelah pemandu yang dibiaqkan terbukak... Aku pun jenguk la dalam kedai buah, rupa2nya..mak dia dok sibuk beli buah.. dia ingat, bila dia biaq pintu bukak, anak2 dia akan selamat la...
Geram pulak aku... kenapa la diaorang2 ni tak ambik iktibar dengan kejadian-kejadian sebelum ni... walau tinggal sekejap, tapi macam2 bole jadi...

Kalau dah jadi camni, menyesal pun dah tak guna....

P/s: Geram sangat sampai dah terkeluaq loghat utagha.. :)


3 comments:

  1. hampeh betul kan??huhu..mcmtu la org yg x reti nak hargai kurniaan Illahi...time buat nak dpt anak...x lupa pulak..huhu

    ReplyDelete
  2. la...canne leh tertinggalll..siannya

    ReplyDelete
  3. Azeani dan Eka..
    tu la yang pelik.. camne leh tak perasan anak tertinggal...

    ReplyDelete