2.11.11

::Nak bertukar jadi Hulk::

2.11.11,Wednesday, November 02, 2011

Aku sekarang ni tengah geram.. Geram sampai rasa nak tukar jadik hijau cam Hulk...
Macammana la aku tak geram... Kalau sapa2 kat tempat aku pun mesti geram... bukan setakat geram... malu pun ada gak...

Tadi, aku balik keje drive sendiri.. so, dapat la balik cepat... Macam biasa, bukak peti surat, pastu terus naik atas umah..... Tak perasan pun ade benda2 pelik kat dinding nak naik tangga tu...

Dalam kul 8 lebih, hubby baru balik dari Melaka... Hubby masuk jer dalam umah, dia tanya aku.......

Hubby  :  Adeng, hari tu awak dah pergi bayar ke belum duit maintenance?....
Aku      :  Dah la, kan tiap-tiap bulan eyza bayar... Naper?
Hubby  :  Tadi masa abang nak naik tangga, abang nampak diaorg tampal notis, nama-nama orang yang belum bayar... abang pun saja la baca... tengok-tengok, no rumah kita pun ada.. siap dia tulis ada tunggakan.. dari bulan 1 sampai bulan 10 tak bayar......
Aku      :  What? apahal pulak dia cakap kita tak bayar... dari bulan 1 pulak tu.. abis tu yang selama ni kita bayar, mana diaorg letak duit kita....
Hubby  :  Tu yang abang pelik tu... Tadi masa abang baca, abang nak marah gak... Malu tau..nanti jiran-jiran semua ingat kita tak bayar...
Aku      :  eyza lagi bengang bang... Dah la eyza yang pg bayar..... pastu, siap cakap tak bayar... diaorg ni tak check resit ker.. kan kita bayar sampai bulan Oktober... Cuma bulan ni je belum bayar sebab ingat nak bayar hari Jumaat ni.... Bang, jom kita pegi umah pengerusi, bawak resit tu sekali.. pastu, tanya dia, nape dia kata kita tak bayar....
Hubby  :  Esok pagi je la deng.... ni pun dah malam... tak elok pulak kita gi umah orang malam2 ni.... Maybe Pengerusi tu tersilap kut....

Nasib baik hubby tenangkan aku.. kalau ikutkan aku, nak je tulis kat notis tu "kami dah bayar maintenance, ni no resit kami, tolong semak balik, jangan la memalukan orang camni"...... tapi, hubby tak bagi, sebab tak elok buat camtu.... bila dah reda kemarahan aku, baru la aku fikir.. betul jugak cakap hubby, kita hidup berjiran ni, tak payah gaduh-gaduh... selesaikan elok-elok.... esok pagi, aku ngan hubby nak pegi umah pengerusi, nak tanya elok-elok.... kalau bole nak suruh dia padamkan nama kami... malu kat jiran-jiran.... Nanti diaorg cakap kitaorg tak bayar pulak....


2 comments:

  1. Yelah Deg, kengkadang geram gak. Eceh. Adeng tu. HIkss.. *gurau je yunk*

    Kekda pun baru byr maintenance tu ari. Trus je bayar 6 bln. Tp org tu tulis dari Okt lak. Kalo kena lagi siap dia.

    ReplyDelete
  2. Kekda..
    Tadi hubby pg tanya pengerusi.. pastu, baru mintak maaf.. dia kata tak perasan.. bole tak perasan camtu... geram jer...

    ReplyDelete