26.2.12

::Persiapan Kahwin::

26.2.12,Sunday, February 26, 2012
Pejam celik pejam celik....
Kurang dari sebulan lagi  mak ngan ayah aku akan dapat menantu baru...
Adik aku yg no. 2, nak kawin bulan Mac ni...
Langkah bendul adik aku yang no. 1...
tapi, takpe.. adik aku yg no. 1 tu lelaki....
x kira langkah bendul la kan?

Cerita pasal Majlis kawin adik aku...
Kesian jugak kat dia..
Banyak yg dirancangkan tak dapat nak realisasikan....

Adik aku ni kerja kat PPUM..
Emergency Department..
Kerja Shift..
X cukup masa nak uruskan hal kawin dia..
Ye la, dia cuti aku kerja... dia kerja aku cuti...
Dia ni pulak, semua benda nak mintak pandangan aku...

Dalam checklist kenduri..
Ada yang ok, ada yang ko....
Antaranya...

Katering ~ Alhamdulillah... part ni ok... dah tempah dari tahun lepas lagi.... Kali ni mak aku nak amik katering pulak.. senang... dah tak payah nak cuci periuk yang besar2 lepas kenduri..pengantin pun bole rehat je....  Masa aku kawen dulu, adik aku yang nak kawen ni la jadi mangsa ngan tunang dia... tukang sental periuk belanga yang besar2.. nasib baik masa dia kawen pakai katering.. kalau x, aku ngan hubby pulak la yang kena sental... selamat kami...

Baju Nikah~ Part ni.. kesian kat dia....Lain yang ditempah, lain yang jadi.... Padahal baju nikah tu ditempah kat Tailor yang memang dah biasa dengan keluarga kami.. sebelum ni baju2 kami memang dia buat cantik2... adik aku yang bongsu siap buat design lakaran untuk baju nikah ni.... tapi, bila dah jadi.. Ya Rabbi, jauh menyimpang dari apa yang kami nak... Dah la upah tempah saja dah RM 250.00... memang tak berbaloi dengan hasilnya.... kesian adik aku... kalau aku ni pandai jahit, bole la aku oter... ni aku pun x pandai... kalau nak beli yang lain, sayang la pulak duit yg dilaburkan untuk baju tu.... kalau sempat nnt, aku ingat nak tambah manik bg banyak sikit...Harap2, dapat la naikkan seri baju tu nanti...

Baju sanding~ Tak dapat keler yang betul2 tema adik aku... tapi, dapat yg ala2 je la.. kira bole la... nak tempah baju baru pun dah tak sempat.... tapi, kira masih bole masuk la...

Pelamin~ Part ni pun kesian... Orang Masjid kat tempat aku x bagi pasang pelamin.. kalau buat jugak, diaorang semua tak nak datang.. disebabkan kita ni hidup bermasyarakat, akhirnya... kami akur juga... terpaksa batalkan pelamin di saat akhir.. nasib baik akak butik tu ok.... Kami terpaksa pujuk adik aku.. kalau nak pelamin jugak, maybe sebelah bertandang nnt ada pelamin..... Kalau aku pun sedih.. dah la sekali seumur hidup nak kawin, jadi macam ni pulak...

Bilik tidur~ disebabkan pelamin cancel, bilik tidur pun terpaksa kansel sebab alang2 je orang butik nak datang umah aku untuk buat bilik tidur.... Takpe la, bilik tido kami adik beradik akan buat sendiri....

Jemputan~ disebabkan kad baru siap, mak ngan ayah aku sekarang ni baru mula memanggil tetamu... Harap2 tak ada la sedara dan kawan2 yang terlupa nak panggil...

Hantaran~ yang ini nanti kitaorang adik beradik akan buat ramai2..

Bunga Telo n doorgift~ ni awal2 lagi dah beli...

yang lain-lain tu aku ngan adik beradik akan cuba settlekan.... Harap2 segala-galanya akan berjalan lancar masa Majlis Kawen adik aku tu nanti... Amin...


2 comments:

  1. memang banyak cabarannya, lain di rancang lain yang jadi..aperpun yang penting perkara wajib dapat diselesaikn..insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, apa nak buat... ye la.. harap2 semuanya akan dipermudahkan masa nikah nnt...

      Delete