14.9.12

::Hampeh Punya Pencuri::

14.9.12,Friday, September 14, 2012




Pagi ni.. macam biasa.. aku lambat gi kerja.. masuk kerja kul 7.30 pg.. tapi kul 7.15 masih kat rumah... memang la opis dekat, tapi nanti aku mesti sangkut time nak cari parking.... Dah tau lambat, aku pun terkocoh-kocoh sarung kasut, kunci grill dan terus pg opis... Langsung aku tak perasan apa yang kurang kat depan rumah.....

Pastu, dalam pukul 9 pg, hubby call.. dia tanya aku... samada aku ada simpan kasut kerja dia.. aku pun cakap la tak.... pastu hubby terus cakap... kasut sukan awak pun awak simpan kat luar kan... aku pun iakan je la... memang lepas Program 10,000 langkah tu.. aku belum bwk masuk kasut dlm rumah.... Hubby terus diam jap... pastu dia cakap... cornfirm la kasut kita kena rembat... Ha???? adoi.. camne la pencuri ni bole rembat pulak.... Pintu depan rumah aku ngan grill agak jauh... pastu, aku simpan kasut bawah almari kasut kat tengah2 tu.... tak sangka pulak dia bole rembat.... memandangkan almari kasut aku dah penuh.. aku pun masukkan la kasut2 tu bawah almari tu..... dapat jugak dia ambik.... Rasanya dia tarik pelan2 sampai la dapat.. kalau nak kata dia pecah mangga grill x pulak.. elok jer kat situ..... 4 pasang kasut kami dia rembat.. kasut hubby 3, kasut aku sepasang... Dah la semua kasut2 tu ada nilai sentimental kat kami...  kasut sanding hubby merangkap kasut dia gi kerja sekarang ni, kasut hantaran kahwin yang aku bagi kat hubby(dua2 jenama Camel) dan 2 lagi kasut yang kami baru beli.. 1 kasut Futsal Hubby (Jenama Adidas, sekarang ni cuma tinggal stokin jer yang sama beli hari tu) ngan kasut sukan aku.... Geram betul la.... Kawan2 aku kata, ni mesti kerja 'MAT PET'... tapi, tak tau la... nak report polis cam malu jer sbb yang hilang cuma kasut... Dah la 23 September ni aku ada Program Berjalan Untuk Kanser Anjuran Avon.. macammana nak pergi.. kasut dah tak dak.. nak beli baru lom gaji.. Adoi... Hampeh betul la pencuri ni... memang betul2 menyusahkan kami.. Kesian hubby, pagi tadi dia pg kerja pakai selipar jer... Dugaan Betul... Sabar jer la...

4 comments:

  1. Mmg hampeh punya pencuri..kasut pun nk curi..
    Apala

    ReplyDelete
  2. adoi la kasut pun nak curi ka.haisyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dasar pencuri, semua dia nak rembat... tempat kasut ngan grill jauh jugak, tapi bole jugak dia rembat tu...

      Delete