7.9.12

Sambutan KeMerdekaan 55 Tahun: Janji Ditepati

7.9.12,Friday, September 07, 2012
Orang lain dah berlambak-lambak entry pas raya.. aku pulak, nak buat satu entry pun malas... Mula2 ingat nak cerita raya... pastu cam malas pulak sebab dah lama kan (walaupun Syawal lom abis)....... dah malas nak cerita pasal raya, aku nak la cerita pasal aku gi Perhimpunan Sambutan 55 tahun Merdeka kat Bukit Jalil masa 31 Ogos hari tu......

Kitaorang semua berkumpul kat opis dalam kul 2 petang.... makan, pastu ambik T-shirt... sambil2 tu santai2 jer la sementara tunggu yang lain2 datang.. kalau ikut jadual, kitaorang akan bertolak dari Opis kul 3 petang.. tapi, memandangkan hr tu hari Jumaat, kami gerak lewat sikit sbb tunggu kaum Adam yg gi sembahyang Jumaat......


Posing dulu atas bas.... Nampak aku Bam Bam sangat la pulak.....
Jalan jammed giler untuk pg Bukit Jalil... Padahal dr opis aku ke sana dekat jer... bas pulak asyik brek.. pening kepala aku.. nasib baik aku bawak Balm.. aku dah tak peduli, bukak je balm terus sapu kat kepala.. 1 bas bau.... Bas turunkan kitaorang kat jalan luar, terpaksa la menapak masuk dalam.. yang bestnya, kumpulan kitaorang kena masuk kat pintu merah.. mula2 masuk dari gate, kitaorang nampak pintu biru.... kitaorang pun terus jalan lagi..... jumpa pintu hijau dan ungu, tapi pintu merah x jumpa... pusing punya pusing, akhirnya jumpa... rupanya, pintu merah sebelah pintu biru jer.. kalau kitaorang pakai kiri, dah lama sampai.. ni kitaorang siap tawaf satu stadium, baru jumpa pintu merah..... sampai jer kat pintu merah, isi dulu borang cabutan bertuah.. mana la tau, kut2 kena.... lepas isi, masukkan dalam kotak... pastu. terus kitaorang gi cari tempat duduk.. dah la group kami dapat kat tgkt 3.. Ya Allah, menapak pulak naik tangga..... dah naik atas, terus rehat jap... dalam kul 5, turun pulak kat bawah sekali sebab nak gi solat Asar.... punyala ramai orang.. sesak betul.. dalam surau pun panas... selesai solat, naik atas balik... ada nyanyian dari artis2 tempatan.. nasib baik lagu kegemaran aku, Teman Pengganti ade... tq Black sebab nyanyikan lagu tu.. hi..hi..hi...

Masa nak solat Maghrib tu, turun balik kat bawah.. dah la tandas kat tgkt 3 tu xde air.. siksa betul.... Penat sangat......








Ingatkan dalam pukul 10 tu, geng2 aku nak balik dulu naik LRT... tapi, bos aku suruh tunggu sampai PM balik dulu..... tunggu punya tunggu, kitaorang decide balik naik bas jer la... dah alang2 kan.... ingatkan leh la balik cepat... ada pulak, yang nak tunggu cabutan bertuah.. aku memang dah penat giler... dah xde hati nak tunggu cabutan... sebab lambat sangat.... nasib baik la, last2 bos aku ajak balik.. dia pun dah penat.....


Hadiah Lumayan untuk cabutan bertuah....
Dah keluar dari Stadium.. cari bas pulak x jumpa... dah la salah info... jalan punya la jauh... last2 katanya, bas kat belakang.. terpaksa la patah balik.. tension tul.. dah la penat.... dalam kul 12.30 pg baru gerak dr sana.... nasib baik, elok aku sampai jer kat opis, hubby pun sampai nak amik aku... dah x payah la aku nak menunggu lama2.. balik jer umah... mandi.. pastu terus tido.. lega rasanya....


No comments:

Post a Comment