19.10.12

::Akhirnya beli jugak::

19.10.12,Friday, October 19, 2012
Tengahari tadi aku pg Pasar yang dekat Masjid Negara tu... lama benar aku x ke sana.. dulu2 masa aku kerja kat situ, itu la tempat lepak kami bila hari Jumaat... sekarang ni bila aku dah kembali kerja kat sana, terus terimbas balik memori lama ngan kawan2 Ampang.... Rindu pulak kat diaorang...

Erm.. k, la.. teremosi pulak.. aku sebenarnya bukan nak citer tentang nostalgia aku dulu-dulu.. tapi aku nak citer yang aku dah beli Pati Delima Gulsan.. Lama weh aku dok cari.. dulu masa geng2 TTC Corner dok citer.. aku cam malas la nak cuba sbb aku ni jenis yang hangat2 tahi ayam.. kang sekejap jer aku makan..

Tapi, bila kat opis baru ni.. ada membe opis aku cakap yang Doktor sarankan dia ambik Pati Delima, Virgin Olive Oil ngan madu tiap-tiap pagi untuk subur dan kuatkan rahim... terus aku cam tertarik balik....Dia tgh pregnant sekarang.. 8 tahun jarak anak dia yang kecik ngan baby dalam kandungan tu... Membe aku kata setiap hari Jumaat ade org jual kat Masjid Negara tu... Tengahari tadi, dengan semangat kobar2 aku pun gi la sana.. mula2 pergi sorang.. x kisahlah, janji aku dapat beli.. tapi, masa turun tangga tu.. jumpa membe2 yang lain pun nak gi sana.. terus la aku join diaorg..berjalan beramai-ramai.. dekat je ngan opis aku... Alhamdulillah.. akhirnya dapat jugak aku beli...


Pati Delima Gulsan... 15 hinngit jer.. aku tgk ade org jual on9 sampai 20++...

Dah alang2 tu.. aku beli la sekali Virgin Olive Oil.. yang ni cuma 13 hinggit jer... .

Total 2 barang baru 28 ringgit..
Madu dah ade kat rumah.. pasni bole la amalkan.. tiap2 pagi.. minum madu, pati delima ngan olive oil... tetiap 1 tu ambik 1 sudu.... mudah2an kali ni aku akan ambik produk ni berterusan, bukannya sekerat jalan lagi...

Notakaki: Selamat Hari Lahir yang ke 26 tahun untuk alang.. semoga bahagia selalu dan cepat-cepat dapat baby....




4 comments:

  1. ada dah kat umah pati delima tu tapi tak penah minum..dah fobia sebab penah alergik makan serbuk debunga kurma arie tu..tekak gatai macam susah nak nafas ,muntah2 dan sakit perut... apa pun moga ada hasil buat eyza

    ReplyDelete
  2. eka suka makan pati delima tu.. sedap.. dah abes sebotol

    ReplyDelete
    Replies
    1. eyza mula2 makan olive iol.. tau je la minyak.. rasa semacam je.. pastu, cepat2 makan pati delima pulak.. baru ok sbb dia ade rasa masam2.. sedap kan....

      Delete