18.7.13

Bapa Mertua kesal Ashraf Muslim berkahwin sebelum Mahkamah buat keputusan

18.7.13,Thursday, July 18, 2013
Lokman Abdul Hamid, 52, bapa mertua Ashraf Muslim, mendakwa dia dan keluarga kesal dengan keputusan Ashraf berkahwin di Thailand sebelum mahkamah membuat keputusan berkenaan permohonannya untuk berpoligami.

Beliau yang ditemuramah oleh Harian Metro memberitahu, semua terkejut apabila Ashraf memberitahu tentang pernikahannya di mahkamah hari ini.
Dia tarik balik permohonannya kerana dia telah bernikah di Thailand pada Ahad lepas, 7 Julai.
Kami sekeluarga tersangat menyesal kerana kami mengharapkan perbicaraan ini dijalankan kerana jika mahkamah membenarkan dia berkahwin, kami redha. Kami akan hormat keputusan mahkamah. Ini belum lagi mahkamah buat keputusan, dia telah bernikah di Thailand.
Ini sesuatu yang kami kesali. Dia pergi ke Thailand pun tidak memberitahu isteri dia. Dia berbohong dengan mengatakan dia pergi ke Bangkok untuk business meeting.
Dia pulang ke sini pun tidak memberitahu dia telah berkahwin kepada isterinya.
Tambah Lokman, Noor Dayana, 26,  hanya mengetahui Asyraf, 32, telah bernikah dengan Wan Sakinah, 29, pada hari Selasa setelah berjumpa itinerari penerbangan Ashraf dalam beg kembaranya. Apabila ditanya oleh Dayana, barulah Ashraf mengaku dia telah menikah kali kedua (di Thailand). Bagi Lokman, ia bukan perkara yang elok.
Lokman turut memberitahu yang Ashraf telah memfailkan permohonan berpoligami pada April lepas, bagaimanapun perbicaraan ditangguh kerana Dayana tidak diwakili peguam.
Lokman juga mengesahkan yang Dayana tidak rela dimadukan, kerana itu dia menuntut perbicaraan di mahkamah.
Sukar juga memberi pendapat berkenaan perkara ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Diharap Dayana dapat bersabar dengan pilihan yang dibuat oleh Asyraf, semua pasti ada hikmahnya. 
kalau nak tau macam mana rupa isteri baru Ashraf.. ha.... klik sini...
Kredit: Beautifulnara
Notakaki : Walau apapun alasannya, aku rasa Ashraf x patut buat Dayana macam tu..kalau la alasan dia sbb anak, lagi la aku rasa sanggggggaaaattttttt marah.... pada aku yang masih blom boleh bagi zuriat pada hubby, aku amat2 rasa sedih bila dengar macam ni.. harap2 jangan la perkara ni terjadi pada aku.... kalaulah aku kat tempat dayana, tak taula apa yg aku nak buat...sedih giler....

No comments:

Post a Comment