23.2.13

::Anak Angkat::

23.2.13,Saturday, February 23, 2013
Kebelakangan ni banyak sangat isu anak angkat yang ditimbulkan.... hari Isnin hari tu dlm citer Bertamu di Abu Dhabi pun cerita tentang perkahwinan yang dah mencecah 5 tahun tapi blom ada anak... pastu, ambik anak angkat baru la isteri (lydiawati) mengandung... memang aku akui banyak yang macam tu.. bila dah ambik anak angkat, InsyaAllah, rezeki untuk dapat anak sendiri tu akan ada...

Semalam, dalam Primadona pun ceritanya tentang anak angkat.. comel betul anak angkat Ziela Jalil.. tetamu jemputan semalam ialah Adi Putra ngan wife dia yang dah pun ambik anak angkat selepas lama kahwin, tapi lom ada rezeki utk dapat anak sendiri.. dr cerita Adi Putra, aku nampak kegembiraan dia bila bercerita tentang anak.. ye la, sekian lama menunggu, baru sekarang berkesempatan bergelar ayah.. walaupun hanya anak angkat, tapi naluri kebapaan tu amat menebal... Selain dari Adi Putra, Erma Fatima juga dijemput.. Erma ada 5 orang anak angkat.. dah 22 tahun Usia rumahtangga Erma, tapi still belom ade rezeki..betapa tabahnya insan bernama Erma Fatima..  memang aku kagum giler ngan dia... tapi, ada 1 kata2 Erma yang buat aku menjadi sebak.... "Alangkah ruginya saya sebagai wanita yang tidak dapat melahirkan zuriat dari rahim sendiri" (lebih kurang mcm tu la ayatnya yang buat aku nangis...). Ye.. rugi jika kita x dapat merasai nikmat mengandung dan melahirkan.. tapi, kalau itulah ketentuan dari Allah, siapalah kita untuk mempersoalkannya....

Aku ngan hubby pun pernah bincang tentang ambik anak angkat..kami dah bersedia... tapi, agak susah dan banyak prosedur yang perlu diikuti... tapi, aku yakin, jika Allah mengizinkan satu hari nnt aku pasti akan mendapat anak yang aku idam-idamkan.... tak kisahla anak angkat atau anak sendiri, kedua-duanya tetap amanah dari Allah.... Semoga Allah mempermudahkan jalan untuk kami... Amin...


18.2.13

::Kenduri 1 Malaysia::

18.2.13,Monday, February 18, 2013
Ok, kita skip dulu citer tentang A Famosa.. ha.. ni ade citer fresh... citer semalam (fresh la sangat kan..hihihi...) rasanya korang dah tau kan yang sekarang ni aku kerja bahagian Farmasi pulak... kerja baru aku ni memang menyimpang jauh ngan kerja sebelum ni.. kerja sekarang banyak berkaitan akta n ubat2 terlarang...

Memandangkan kitaorang ni Unit Penguatkuasa Farmasi, kitaorang dapat jemputan untuk buat Pameran sempena Kenduri 1 Wilayah... Nasib baik tempat yang kitaorang dapat kat Padang Flat Sri Johor, Cheras.. Dekat sangat la ngan umah aku..Program ni dilancarkan serentak di 13 lokasi berbeza... Ni kira 1st time la aku join geng2 Farmasi gi buat pameran..best sangat.. Memandangkan dari rumah aku ke situ cuma makan masa 15 minit, kul 7.45 pg baru aku gerak dr umah..sampai sana kul 8.. sedang elok la.. cari geng2 aku... bermula la episod menyusun barang2... ramai jugak yang datang awal sbb ade aktiviti senamseni... mula2 ingat nak join, tapi mengenangkan aku sedang bertugas, so x jadi la.. selain dari kitaorang, ade jugak dari Agensi Anti dadah, Kementerian Kesihatan, Perpustakaan negara, Jobs Malaysia, JKR dan beberapa agensi kerajaan yang lain.banyak aktiviti yang diaorang buat.. yang bestnya, semua gift yang kitaorang bawak licin dalam masa x sampai sejam.. sebab? kitaorang x buat kuiz pun, letak jer atas meja... kalau sorang amik 2, 3 barang.. x ke cepat abis.. hihihi..ok gak, clear sikit meja kami...








Banyak aktiviti menarik..ada kuiz, pertandingan mewarna, cabutan bertuah dan yang paling utama..penyampaian Br1m untuk Parlimen Bandar Tun Razak...

Khusyuk budak2 ni mewarna...

Semua tengah menunggu penyampaian BR1M dengan penuh sabar.




sampai duduk atas lantai la gara2 nak cari jawapan soalan kuiz...




sepatutnya kami kongsi meja ngan KKM, tapi memandangkan KKM pun banyak barang..kitaorang dapat la meja ni..ok gak, luas sikit...

Last but not least, makan time..katapun kenduri kan... makan gulai kawah..sedap...

Kul 12.00 tghr je, kitaorang dah kemas2 nak balik... lepak jap ngan diaorang, pastu terus balik...


p/s: Hari Sabtu tu dapat perkhabaran bahawa membe kat H. Ampang xciden dan sekarang berada di Wad ICU.harap sangat kawan2 semua dapat mendoakan beliau agar cepat sembuh. Amin.


14.2.13

::Cerita Cuti::

14.2.13,Thursday, February 14, 2013
Lama betul aku x merepek kat sini..hari tu ada keluarkan Teaser A Famosa, tapi sampai sekarang pun lom cerita lagi kan? hihihi.. aku ni memang dah terkenal ngan sikap suka peram cerita.. nanti2 la yer.. gambar pun lom ade.. x dapat lagi dari membe2.. Almaklumla, sekarang ni aku dah x kerja Ampang..susah la nak jumpa diaorang..walaupun rumah aku kat ampang gak... memang dasar malas nak menyinggah pas kerja.. kalau bole, nak balik terus jer.... :)

Korang balik kampung ker cuti CNY baru ni? aku balik Penang..kalau ikutkan perancangan asal, aku balik sana hari Sabtu pagi.. tapi, hari Rabu tu aku dapat khabar yang ayah aku eksiden.. ade motor langgar... risau la aku walaupun mak aku cakap sikit jer... kebetulan pulak, adik lelaki aku mmg ade kat KL, aku pun balik la kampung ngan dia hari Jumaat tu....Last minit amik cuti.. Nasib baik ayah aku x luka teruk sangat.. cuma luka kat muka , kaki ngan tangan jer sikit.. Alhamdulillah...

Kalau dah balik kampung tu, macam biasa la.. aku mesti akan lebih lama kat Kedah dari kat Penang.. balik umah tok aku la..kebetulan pulak, tok aku ade buat kenduri sikit sbb Jumaat ni dia nak bertolak ke Mekah.. Buat Umrah... Syukur, sampai gak rezeki tok aku nak pi sana..

Erm..apa lagi yer yang aku nak cerita? lupa la pulak.. xper, nanti2 kalau aku ingat aku sambung merepek lagi... Bye...


1.2.13

Breeze + Comfort = Wangi giler!

1.2.13,Friday, February 01, 2013
Semalam aku dah pg Opis Nuffnang.. dekat je ngan opis aku... aku gi sana sebab amik hadiah yg aku menang dr blog Ceeramoon tu.. ala yg hadiah Breeze, Comfort ngan Baucer tesco tu... Aku ni macam biasa la..bila ade benda baru, mula la x sabar nak try... balik je dr opis, terus kumpul kain baju..masukkan dalam mesin, terus masukkan Breeze....wangi betul....dah siap mesin dua kali..tukar air, terus masukkan comfort pulak.mak ai..super duper wangi.. betul.. x tipu tau ...memang wangi betul.. aku puji bukan sebab aku dapat free..tapi mmg betul... kain telekung aku pun nampak putih berseri jer.... aku ingat, baucer tesco yang RM30 tu aku nak beli comfort lagi..kali ni aku nak beli yang kaler lain pulak.. biar penuh koleksi.... sbb bau comfort ni mmg wangi..berbaloi-baloi....


So, korang yang lain.. x nak try ker? :)

Ops lupa pulak.. Selamat Hari Wilayah untuk semua yang bekerja di bawah Wilayah Persekutuan... x kira la kat KL ke, Putrajaya ke atau Labuan sekalipun..selamat Bercuti.... aku pun tahun ni pertama kali merasa cuti umum sempena hari wilayah ni..maklumla sebelum ni kerja bawah selangor..tahun ni dah kerja bawah Kl..baru la dapat merasa..

p/s: Untuk Ida.. Selamat Hari Lahir..Semoga panjang umur, murah rezeki n bahagia selalu.. Amin.. pasni, kalau kerja bwh KL, leh la dpt cuti Umum sempena Besday.. hihihi..