24.1.14

Culik anak orang...

24.1.14,Friday, January 24, 2014
Ha..ha..ha.. tajuk cam kontroversi je kan? Kisahnya macam ni... Semalam dalam pukul 6.45 ptg masa aku ngan hubby balik kerja... Keluar je dari lif.. nampak ada sorang budak kecik.. dalam setahun lebih camtu..kecik lagi.. baru2 pandai jalan kut dok kat depan pintu rumah aku... pakai pampers jer.. togel..baju semua xde. aku dah mula la saspen.. dah la depan rumah aku tu gelap gelita sbb lampu koridor blom bukak... Hai.. adakah mistik..hihihi... Kitaorang pun terus la pg kat budak tu.. toleh kiri kanan, sepanjang koridor xde pulak org dewasa.. pintu rumah semua tutup... Ha.. sudah... anak sapa pulak ni....mula2 dia pandang kami.... pstu, maybe dia tgk muka yang dia x kenal kut.. terus dia menangis kuat giler...aku, adik aku ngan hubby dah panik gak la... kalau tanya umah kat mana pun..mesti la dia x bole jawab sbb kecik la... kitaorang siap tanya jiran depan rumah kut2 dia tahu.. rupanya dia pun x sedar ada budak kat depan tu... tengah2 budak tu menangis, dengar orang berlari-lari turun tangga... La.. rupanya, bapak budak tu.. dia kata anak dia main lif. turun sendiri... Ya Allah... macammana budak besar tu boleh lepas macam tu... nasib baik pg tingkat umah aku..kalau dia terus turun bawah.. kena langgar ke apa ke...x ke naya... Isk..kkdg pelik jugak aku dengan diaorang ni... macam mana la anak besar tu boleh keluar sorang2.. saper pun x sedar.. nasib baik x jadi apa2...

Yang bestnya, bila dah masuk dalam rumah..Hubby siap cakap.. Nape awak bising2 tadi.. kalau x, kita senyap2 je culik budak tu bawak masuk dalam rumah.. bolehla jadi anak kita... hihihi... La.. macam tu pulak.. kang x pasal2 je aku,hubby ngan adik aku masuk berita malam tu sebab culik anak orang...

Aku tahu hubby sunyi... dia nak anak.. cuma dia x pernah cakap ngan aku macam tu..maybe nak jaga hati aku....

.
Ya Allah., berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”


2 comments:

  1. kadang mcm kecewa gak kt org yg dikurniakan anak, tapi ambil sikap sambil lewa terhadap amanah yg diberi tu... x pe, kita belajar je dr kesilapan mereka, semoga kita x jadi mcm tu bila Allah kurniakan rezeki tu nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet tooth..
      betul tu.. eyza pun rasa geram jugak ngan parent yg macam ni.. bole x sedar langsung anak x ada dalam rumah..mudah2an kita beringat bila kita ada rezeki anak nnt..

      Delete