23.6.14

Sifat Kemanusiaan Semakin Lama Semakin Hilang..

23.6.14,Monday, June 23, 2014
Ya Allah... Tergamam.. Terkedu.... Sebak... bila tengok berita tentang Muhammad Firdaus Dullah, Remaja OKU yang dikurung sehingga kurus kering... MasyaAllah.. sebelum ni aku selalu tengok kat luar negara jer..Negara yang ada krisis kebuluran macam Somalia.. tak sangka sekarang ni kat Malaysia pun dah ada...


Aku macam pelik jugak bila mak dia bagi alasan KESEMPITAN HIDUP yang buat dia tak boleh nak jaga budak tu dengan sempurna... tapi... kalau korang tgk gambar ni.. korang rasa betul ke?
O.. aku tau... maybe sebab dia Kesempitan Hidup sampai dia bole beli Mekap..beli tudung Bling Bling.... Erm... hanya orang yang Kesempitan Hidup jer yang mampu tu... Aku malas nak cakap banyak.. kang ada yang kata "Ko tak duduk kat tempat dia, bole la ko cakap macam tu"... Ok Fine.. Memang aku tak duduk kat tempat dia.. tapi, aku rasa Ibu kucing pun pandai sayang anak.. dia cukup makan pakai..kalau tak cukup, takkan la sihat macam tu dak? tapi anak? sanggup biarkan macam tu.. kucing kurap tepi jalan tu pun rasanya lagi bertuah dari dia...kenapa la sekarang ni rasa perikemanusiaan tu dah hilang? Bukannya anak orang lain..anak sendiri kut.. darah daging.. lahir dari rahim sendiri.. walaupun aku blom ada rezeki jadi ibu... tapi aku selalu dengar.. Seorang Ibu sanggup lakukan apa saja untuk anaknya walaupun nyawa sendiri jadi galang gantinya.. Tapi Dia? Ntah la.. Korang nilailah sendiri.... Nak tau lebih detail tentang cerita ni.. klik sini..


Ni pulak, ada 1 status dari budak baru nak "up"... Langsung tak fikir perasaan orang lain.. perasaan sendiri jer... Takpe la.. awak tu SEMPURNA.. tapi, jangan sampai menghina kejadian Allah... sekarang ni awak sempurna.. cantik..muda.. satu hari nanti.. tak mustahil awak pun bole jadi OKU jugak... sekarang ni setiap pembalasan Allah dibayar CASH jer.. kat dunia pun kita bole dapat.. Fikir-fikirkanla... dan Selamat Beramal...

1 comment:

  1. harap ibunya dpatlh hukumn setimpal.nti dlm pnjara dia merasa mcm anknya rasa nti..;(

    ReplyDelete