22.8.14

Hari Berkabung Untuk Malaysia #Tragedi MH17

22.8.14,Friday, August 22, 2014

Allahhuakbar.. Sebak rasa hati ni bila mengenangkan Tragedi MH17.Hari ini, 20 jenazah (17 didalam keranda dan 3 abu) akan tiba di KLIA. Kepulangan yang dinanti oleh kaum keluarga dan seluruh rakyat Malaysia.


Kerajaan Malaysia juga telah mengumumkan yang hari ini adalah Hari Berkabung Malaysia.


Tapi.. ada jugak yang aku tengok langsung tak sensitif dengan Tragedi ini.. Ada segelintir yang datang ke pejabat dengan baju yang colourful dan terang-benderang macam nak pergi Pasaraya.. Erm.. aku pun tak tahu kenapa.. Samada mereka tak sensitif, tak ada baju warna suram atau... kat rumah tak ada tv untuk tahu perkembangan terkini.. Wallahu'alam..

Mati itu Pasti..cuma dengan cara bagaimana? Hanya Allah saja yang tahu... Semoga mereka semua tenang di sana.. 

Gambar : kredit google & denaihati

2 comments:

  1. #WelcomeHomeMH17...Salam Takziah buat semua ahli keluarga manga...dan Al-Fatihah buat mangsa yg beragama Islam..

    ReplyDelete
  2. Salam kenal, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer :)

    ReplyDelete