28.8.14

Kepala Pening sebab jalan Jammed..

28.8.14,Thursday, August 28, 2014
Adoi.. dari pagi tadi sampai la sekarang ni.. kepala aku berdenyut-denyut jer.. sakit betul  ni... rasa macam nak balik tido jer.. 

Nape aku sakit kepala? sebab.. Sekarang ni kan tengah ada Raptai Untuk Perbarisan Hari Merdeka.. Opis aku pulak memang dekat sangat ngan Dataran Merdeka.. jammed teruk pagi tadi.. Tension i... semalam aku tak rasa jammed sebab aku tak masuk opis..hari ni..rasakan.. hahaha..

Kalau ada yang kata.. ala.. dah tau jalan tutup, nape keluar lambat? HELLO.. aku keluar awal tau tak.. 6.45 pagi aku dah kuar..padahal aku masuk kerja pukul 8...selalunya kalau jammed pun pukul 7.15 dah sampai opis.. so, aku dah bajet baik punya la.. sekali tak sangka plak sangkut jugak dalam jammed..

Cerita balik hal pagi tadi, sebab dah tau  banyak jalan tutup.. aku pun decide guna Tol Loke Yew.. tak kisah la bayar 2 ringgit.. janji cepat sampai opis... Mula-mula jalan ok... lancar... tapi.. bila sampai jer kat Muzium Negara.. mula-mula aku tengok.. jalan tak tutup lagi.. aku pun cam happy la.. tapi.. bila aku nak masuk jer susur kiri tu.. Polis dah tak kasi sebab semua kereta-kereta yang terlibat dengan perbarisan dah nak gerak pergi Dataran.. sobs.. sobs..sob.. Why Me?.. naper time aku nak lalu?.. masa tu baru pukul 7.10 pagi... nak tak nak aku terpaksa ikut jalan Parlimen... Ya allah.. rasa nak menangis tengok kereta.. jammed.. tak bergerak... dah la keta aku manual.. sampai sakit kaki aku... Masa tengah tersangkut dalam jammed tu.. dengarla bunyi ambulan.. la.. rupa2nya, ada orang eksiden plak kat depan.. aku dah gigil.. aku bukannya bole tengok eksiden ni.. tetiba rasa ngeri walaupun orang tu cuma cedera ringan jer.. Dah lepas dari lokasi eksiden tu pun still jammed jugak.. dekat 1 jam weh aku sangkut dari muzium ke opis..padahal kalau x jammed tak sampai 10 minit pun.. 

Hari ni..Punch card merah.. bebudak opis aku pun ramai yang masuk lambat hari ni.. nak buat macam mana.. n yang paling kesian adik aku la.. pukul 9 baru masuk opis.. dia naik bas.. bas sangkut jammed.. dah la kena berdiri.. sabar je la chik...nak buat macam mana...

Kesudahannya dengan semua kejadian pagi tadi.. kepala aku dah rasa macam nak hentak kat dinding jer.. sakit sangat-sangat.. esok ingat nak kuar 6.30 pagi plak.. kalau jammed jugak, tahun depan aku keluar pukul 6 pagi.. huhuhu..

2 comments:

  1. Memang blh stress kalau kena macam ni.
    Salam kenal, dtg bw & follow :)

    ReplyDelete
  2. okla..bukan akk sorg je datang opis lewat..hhhee...

    ReplyDelete