21.10.14

Kempen 'I Want To Touch A Dog".

21.10.14,Tuesday, October 21, 2014
Semalam.. sana sini orang dok bercerita tentang Kempen "I Want To Touch A Dog".. Macam-macam reaksi.. ada yang sokong.. dan ada yang bantah.. 


Aku pun tak faham.. Untuk apa Kempen ni dibuat?... Tak ada sebab pun untuk kita saja-saja sentuh anjing.. Kalau orang nak kata aku KOLOT pun.. kata la.. Ya.. aku memang KOLOT dalam bab-bab agama ni.. walaupun aku ni bukan ustazah.. tak bertudung labuh.. sekurang-kurangnya aku masih tahu hukum hakam dalam bab menyentuh anjing ni..

Memang anjing jugak makhluk Allah.. Anjing tak bersalah... yang bersalahnya adalah orang-orang yang terlibat dalam kempen ni.. kempen ni jugak memberikan impak yang negatif kepada umat Islam.. ramai yang akan salah sangka... tak mustahil lepas ni, makin ramai umat Islam yang akan menjadikan anjing sebagai binatang peliharaan..


Kempen ini jugak menjemput Ustaz Abu Zulfaqar untuk perkongsian ilmu. Aku ingatkan memang ustaz ni menyokong jugak kempen ni, tapi.. hari ni.. ustaz tersebut dah keluarkan kenyataan..


Berikut adalah kenyataan Ustaz Abu Zulfaqar:-






Banyak lagi kempen yang kita boleh anjurkan.. banyak lagi isu yang perlu kita perjuangkan.. erm..fikir-fikirkanlah ye..

sumber : sini

5 comments:

  1. Niat nak melaksanakan baik, tapi cara pelaksanaan tersasar. Memang bagus nak tunjuk Islam agama yg sayangkan binatang...tapi yg najis, tetap najis... x payah pegang kalau x de keperluan. Dari nak buat baik, dah jadi fitnah dan timbulkan kekeliruan dikalangan umat Islam... Smg Allah lindungi kita semua dari fitnah di penghujung usia dunia....Amin...

    ReplyDelete
  2. ni la masalah media.. cuma sebarkan apa yang dorang fikir membawa kepentingan dorang aje.. kesian pulak ustaz ni. kalau dah jelas haram, jangan la jahil sangat pergi halalkan. sedih pula bila saya baca komen2 dorang 'menganjing' ustaz-ustaz yang bantah tentang hal ni.

    ReplyDelete
  3. Kempen yg entah hape2.. sabo jela..
    Kempen yg tak kena gaya

    ReplyDelete