June 2019 - eyzamiel

23.6.19

Kawan ketawa ramai, kawan menangis ada ke?

Sunday, June 23, 2019 0
Kawan ketawa ramai, kawan menangis ada ke?

Dalam hidup ni kita kena berkawan. Orang kata berkawan biar beribu tapi berkasih biarlah satu je.

Tapi, dalam nak berkawan tu kena jugak tengok keadaan. Kawan macam mana yang nak dibuat kawan. 

Kawan yang bawak ke arah kebaikan atau kemudaratan. Aku ni simple je, ko nak berkawan, kawan la tapi dapat kawan-kawan yang ambik kesempatan atas kebaikan kawan memang aku bai bai la.

Tak rugi pun tak berkawan dengan orang-orang macam ni. Kadang-kadang aku pelik dengan kawan-kawan yang jenis suka melepak sampai pagi. Hei.. korang tak ada family ke? Kalaupun korang tak ada family, org lain ada tau. 

Tolong la jangan selfish. Erm.. Satu je aku nak pesan, kalau susah nanti kawan tolong ok la. Jangan nanti kawan ketawa ramai, kawan menangis ilek.